۱۶۲۱
۰
۱۳۹۳/۶/۵
گردونه روزگار، گفت و شنود با دکتر شیرین بیانی

گردونه روزگار، گفت و شنود با دکتر شیرین بیانی

پدیدآور: کریم فیضی ناشر: اطلاعاتتاریخ چاپ: ۱۳۹۲مکان چاپ: تهران

خلاصه

گردونه روزگار شرح و تفسیر زندگی، سوانح و تلاش‌های یک استاد تاریخ است.

معرفی کتاب

گردونه روزگار شرح و تفسیر زندگی، سوانح و تلاش‌های یک استاد تاریخ است. استاد دکتر شیرین بیانی تاریخدان و دانشمند برجسته‌ای که این کتاب در گفتگویی بلند زندگی، دانش و عقاید ایشان را می‌کاود. گفتگوی این کتاب در طول دو سال انجام شده است و حاوی نکات بسیار و ارزشمندی است از جمله شیوه پژوهش دکتر بیانی، ناگفته‌های زندگی ایشان از جمله استادیاری ایشان در سن 26 سالگی. همچنین عقاید و نوع نگاه ایشان به زندگی و به ویژه نهاد خانواده با وجود داشتن جایگاه پژوهشگری فرهیخته حقیقتاً تأمل برانگیز است.

در این کتاب از جمله به ویژگی‌های خاص پژوهشی دکتر بیانی اشاره شده است. گو اینکه ایشان در مطالعات تاریخی خود نگاهی همه‌جانبه داشته‌اند و در سیر مطالعاتی از جغرافیا، عرفان، ادبیات و تصوف و مطالعات اسلامی دریغ نمی‌ورزیدند و این خود گویای نگاه جامع‌الاطراف ایشان بوده است. دکتر بیانی با وجود اینکه از استادان و پژوهشگران سنتی به شمار می‌رود؛ اما در نوشته‌هایش دغدغه‌های جهان جدید نیز وجود دارد که خود می‌تواند شاخص‌دیگری در مسیر مطالعاتی ایشان باشد.

در بخش گفتگوها مواردی با عنوان: از خانه به جهان؛ از کودکی تا تاریخ؛ دانشگاه و تاریخ؛ ادامه تحصیل در خارج؛ یاد سفرکردگان؛ درباره سفر؛ تهران شهری که دوستش می‌دارم؛ درباره زندگی و ... به چشم می‌خورد. همچنین در بخش دوم پیوستی خواندنی با عنوان یادبودهای شیرین و در نهایت یک ترجمه کتاب آمده است که از جمله جذابیت‌های کتاب است. گفتگوی کریم فیضی و دکتر بیانی همچون دیگر گفتگوهای ایشان بسیار پر کشش و خواندنی است.

منبع: مجله آینه پژوهش، ش 140

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

نامه های محمدعلی فروغی

نامه های محمدعلی فروغی

محمدافشین وفایی، مهدی فیروزیان

در این کتاب با تفحص در کتاب ها، مجلات و اسناد مجموعه های خصوصی و عمومی، 130 نامه از محمدعلی فروغی به

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

زیر نظر شورای علمی

دانشنامه یا دایرة المعارف، به کتابی گفته می شود که به ترتیب الفبایی یا موضوعی، درباره ی رشته یا رشته