۲۸۹۴
۱۰۲۸
۱۳۹۶/۲/۱۶
فرستاده؛ سفر من در جهانی متلاطم، از کابل به کاخ سفید

فرستاده؛ سفر من در جهانی متلاطم، از کابل به کاخ سفید

پدیدآور: زلمی خلیل زاد ناشر: کتاب کوله پشتیتاریخ چاپ: ۱۳۹۵مترجم: مصطفی احمدیمکان چاپ: تهران

خلاصه

زلمی خلیل زاد را می توان یکی از اثر گذارترین چهره های سیاسی منتسب به افغانستان و آمریکا در تشکیل دولت افغانستان پس از سرنگونی طالبان دانست. وی در مقام فرستاده ی کابل به کاخ سفید، سفر پر ماجرای زندگی خود را از افغانستان تا ایالات متحده آمریکا با تمرکز بر حوادث و جریانات سیاسی در قالب این اثر به تصویر می کشد؛ هر از گاهی نیز به زندگی خصوصی خود گریزی می زند. در این کتاب او، دیدگاه های خود و ایالات متحده را در خصوص منطقه ی خاورمیانه، به ویژه افغانستان، عراق و ایران بیان می کند.

معرفی کتاب

زلمی خلیل زاد متولد سال 1951 میلادی در افغانستان است. وی پس از اخذ مدرک دکتری راهی آمریکا شد. ورود به دانشگاه شیکاگو شرایط را طوری رقم زد که او رفته رفته به دیپلماسی ایالات متحده بپیوندد و به یکی از نظریه پردازان دولت آمریکا و یکی از برنامه ریزان پنتاگون تبدیل شود. خلیل زاد در مقام هایی چون فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا، سفیر آمریکا و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد خدمت کرد. بنابراین می توان او را یکی از اثر گذارترین چهره های سیاسی منتسب به افغانستان و آمریکا، در تشکیل دولت افغانستان پس از سرنگونی طالبان دانست. فرستاده ی کابل به کاخ سفید، سفر پر ماجرای زندگی خود را از افغانستان تا ایالات متحده آمریکا با تمرکز بر حوادث و جریانات سیاسی به تصویر می کشد؛ هر از گاهی نیز به زندگی خصوصی خود گریزی می زند. در این کتاب او دیدگاه های خود و ایالات متحده را در خصوص منطقه ی خاورمیانه، به ویژه افغانستان، عراق و حتی ایران بیان می کنند.

«فرستاده» متنی است که در آن عواطف، احساسات، شرح زندگی شخصی و دیدگاه های صاحب نظرانه نویسنده در هم آمیخته است. در ترجمه ی کتاب تلاش شده است لحن سیاسی متن و سبک نوشتار نویسنده، حتی الامکان، دچار خدشه نگردد و با پژوهش کافی، اشارات متعدد به رویدادها، واقعیات و اسامی خاص تاریخی و سیاسی که جزء دشواری های ترجمه متن حاضر بوده است، به دقت منتقل شوند.

فهرست کلی مطالب:

بخش اول: دوره ی اول زندگی

بخش دوم: دولت بوش

بخش سوم: آمریکا در جهان

 

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

محمد پورکيان

اين کتاب که در برلن غربي در سال 1357 چاپ شده است در باره سابقه آشنايي ارنست پرون با محمدرضا پهلوي و

شناخت تاریخی طایفه بهلولی و تعاملات سیاسی آنها در عصر پهلوی

شناخت تاریخی طایفه بهلولی و تعاملات سیاسی آنها در عصر پهلوی

زهرا علیزاده بیرجندی

بر اساس نتایج تحقیقات میدانی و کتابخانه ای و در مقایسه با سایر جوامع عشایری ایران، بهلولی ها یک طایف