۳۳۵۹
۱۳۲۹
۱۳۹۷/۱۲/۷
ریشه ها و اندیشه ها: مقاله هایی در تاریخ و اندیشه ی ایرانیان

ریشه ها و اندیشه ها: مقاله هایی در تاریخ و اندیشه ی ایرانیان

پدیدآور: علی نقی منزوی ناشر: انتشارات مهرویستاتاریخ چاپ: ۱۳۹۲مکان چاپ: تهرانتیراژ: ۵۵۰نسخهشابک: 978-600-6977-01-0تعداد صفحات: ۴۷۲ص

خلاصه

این کتاب مشتمل بر بخشی از مجموعه مقالات استاد علی نقی منزوی است که در سال های گذشته توسط ایشان نگاشته شده و در مجله ها و کتاب های گوناگون دیگر منتشر گردیده است.

معرفی کتاب

این کتاب مشتمل بر بخشی از مجموعه مقالات استاد علی نقی منزوی است که در سال های گذشته توسط ایشان نگاشته شده و در مجله ها و کتاب های گوناگون منتشر گردیده است. البته ممکن است خواننده ی این مقالات در مواردی با تکرار مطالب روبه رو شود، که بسیار طبیعی است، چون هر مقاله در زمانی و به مناسبتی متفاوت نوشته شده است. با این حال، در هر مقاله آگاهی های تازه و بنیادی بر پایه ی همان مطالب تکراری ارائه شده است که یادآوری آن مطالب را ناگزیر می سازد.

علی نقی منزوی محقق، نسخه شناس، متخصص کتاب شناسی، مترجم و کارشناس فلسفه ی دوره ی اسلامی (به ویژه فلسفه ی اشراق و گنوسیسم) در سال 1302 خورشیدی (1923 م) در شهر سامره عراق متولد شد. نیاکان وی ایرانی و همه از شخصیت های برجسته و سرشناس به شمار می رفته اند و برخی از آنان از فقها و علمای سرشناس شیعه ی امامیه محسوب می شوند. پدرش، شیخ آقا بزرگ منزوی تهرانی از سرشناس ترین و مشهورترین علمای شیعه ی دوره ی معاصر بود... . منزوی زندگی پرفراز و نشیبی داشته است؛ از سال 1345 تا 1355 خورشیدی به صورت تبعید اختیاری در بیروت به سر می برد و این دوران علی رغم دوری از وطن پیامدهای مثبتی برای وی دربرداشت. منزوی در بیروت چند اثر خودش را به چاپ رسانید و علاوه بر این ها در دانشگاه سنت ژوزف نیز به تحصیل ادبیات عرب پرداخت و موفق شد در رشته ی فلسفه ی اسلامی نیز دکترا بگیرد... . از سال 1354 خ با ایران بازگشت و علاوه بر تدریس در دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران، مشغول چاپ و نشر آثار و تألیفات خود گردید.

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

حقایق

حقایق

ناشناس

حقایق متنی کهن (شاید قرن پنجم یا ششم) از نویسنده ای ناشناس است. نسخ کتاب در چین بود. هرچند کتاب در ب

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

زیر نظر شورای علمی

دانشنامه یا دایرة المعارف، به کتابی گفته می شود که به ترتیب الفبایی یا موضوعی، درباره ی رشته یا رشته

منابع مشابه بیشتر ...

مقالات برهان الدین محقق ترمذی

مقالات برهان الدین محقق ترمذی

توفیق هاشم پور سبحانی

در مقالات این مجموعه اشعاری از سنائی، خاقانی، نظامی، یک رباعی از خیام، رباعیاتی از مولانا جلال الدین

مداخل و منابع پزشکی در اسلام و ایران

مداخل و منابع پزشکی در اسلام و ایران

مهدی محقق

جدیدترین دستاورد دکتر مهدی محقق در این زمینه، تهیه مداخل و منابع پزشکی در اسلام و ایران می‌باشد.